Uncategorized

Fantastisk Børnehavebold

Fantastisk Børnehavebold: En guide til foreninger, der ønsker at samarbejde med børnehaver om et forløb med boldaktiviteter 26. september 2023 I samarbejde med Odense Kammeraternes Sportsklub (OKS) og med støtte fra Odense Kommunes Folkeoplysningsudvalgs Udviklingspulje har FIIBL netop færdiggjort en guide til forløbet Fantastisk Børnehavebold. Guiden indeholder en beskrivelse af, hvordan foreninger kan planlægge og […]

Fantastisk Børnehavebold Læs videre »

MOV:E 14 er på gaden

MOV:E 14 er på gaden! 13. september 2023 MOV:E 14 sætter fokus på muligheder for alle børn og har premiere på to nye formater. MOV:E 14 har vi dedikeret til temaet “idræt og bevægelse for børn og unge med særlige behov”.  Alle børn og unge skal have mulighed for at være en del af de

MOV:E 14 er på gaden Læs videre »

Skole OL i Billund Kommune danner rammen om idrætsundervisning i FairPlay

Skole OL i Billund Kommune danner rammen om idrætsundervisning i FairPlay 16. maj 2023 I forbindelse med at Billund Kommune er finale-by fra 2021 til 2024 har UC SYD udviklet et kompetenceudviklingsforløb til idrætslærere, der består af i alt seks Skole-OL temadage, der tager fat på de børneolympiske værdier: fællesskab, færdigheder og fairplay. På den

Skole OL i Billund Kommune danner rammen om idrætsundervisning i FairPlay Læs videre »

football, soccer, ball-1396740.jpg

Hovedet, Kroppen, Klubben antænder udskolingselevers frivillighedsgnist gennem ansvar og positive oplevelser

Ny evalueringsrapport: Hovedet, Kroppen, Klubben antænder udskolingselevers frivillighedsgnist gennem ansvar og positive oplevelser 20. marts 2022 FIIBL har netop færdiggjort en evalueringsrapport for DBU, hvor det bl.a. fremgår, at indsatsen Hovedet, Kroppen, Klubben bidrager til at igangsætte udskolingselevers overvejelser vedrørende frivilligt arbejde og samtidig øger elevernes tro på egne evner ved at gøre noget godt

Hovedet, Kroppen, Klubben antænder udskolingselevers frivillighedsgnist gennem ansvar og positive oplevelser Læs videre »

Hvad betyder faciliteter, undervisning og kommunal praksis for børn og unges deltagelse i parasport?

Hvad betyder faciliteter, undervisning og kommunal praksis for børn og unges deltagelse i parasport? 17. marts 2023 Børn og unge med fysiske handicap deltager mindre i idrætstilbud end jævnaldrende børn og unge uden handicap. Derudover oplever de ofte, at det kan være svært at deltage i idrætsfællesskaber på lige fod med andre børn og unge

Hvad betyder faciliteter, undervisning og kommunal praksis for børn og unges deltagelse i parasport? Læs videre »

Suset fra fællesgymnastikken

Suset fra fællesgymnastikken 27. februar 2023 Hvordan oplever efterskoleelever fællesgymnastikken, og har de kommende gymnastikopvisninger en særlig betydning for elevernes oplevelse af fællesskabet i fællesgymnastikken? Det kan vi sætte lidt lys på i dette indlæg på baggrund af resultater fra Idrætsefterskoleundersøgelsen 2022. I marts og april turnerer en stor del af landets efterskoler landet rundt

Suset fra fællesgymnastikken Læs videre »

GOD START – et virksomt afsæt for forældre til børn med Cerebral Parese

GOD START – et virksomt afsæt for forældre til børn med Cerebral Parese 9. februar 2023 FIIBL har netop færdiggjort en evaluering af ’God Start’ – en indsats udviklet af Elsass Fonden til familier med børn med Cerebral Parese (CP). Evalueringen viser, at ’God Start’ styrker forældrenes mestringsevne og giver dem en oplevelse af øget

GOD START – et virksomt afsæt for forældre til børn med Cerebral Parese Læs videre »

Scroll to Top