Fokusområde: Idrætsundervisning i grundskolen

Skole OL

Forskningssamarbejde mellem FIIBL og Skole OL 

 

SPIF: Status på Idrætsfaget

Status på På IdrætsFaget (SPIF) undersøger og beskriver idrætsfagets status på en lang række indikatorer.

Udeskole under covid-19

Projektet har til formål at undersøge, hvilke erfaringer lærere og pædagoger har gjort sig med udeundervisning og udeaktiviteter under Covid-19.

football, soccer, ball-1396740.jpg

Hoved, Kroppen, Klubben

Forskningssamarbejde med DBU, der undersøger, hvordan samarbejde mellem skole, forening og forbund medvirker til, at unge får interesse for frivilligt arbejde i en forening.

Styrket læring gennem bevægelse i skolen 

Udvikling og formidling af viden og værktøjer til at understøtte inklusion i skolens idræts- og bevægelsesfællesskaber.

RT4T: Resistance Training for Teens

FIIBL vil i samarbejde med University of Newcastle i Australien adaptere Resistance Training for Teens (RT4T) til den danske folkeskole.

Trivsel og Bevægelse i Skolen

Gennem projektet blev der, sammen med udvalgte danske folkeskoler, udviklet praksisrelevante løsninger på, hvordan alle skolens elever får gode oplevelser med bevægelse.

Projektet er afsluttet, men du kan lade dig inspirere af projektets praksisrelevante materialesamling til fx idræts-undervisningen. 

Alle skal lære at svømme
 

Gennem projektet er det blevet undersøgt om svømmeundervisningen i grundskolen, kan gribes an på andre og bedre måder.


Scroll to Top