Publikationer

 

 

 

 

  

 

MOV:E magasinet: Børn og unge i bevægelse og læring

MOV:E har til formål at formidle viden og forskning om børn og unge i relation til idræt og bevægelse. Magasinet udkommer to gange årligt, og hvert nummer byder på et antal faglige artikler, interviews og debat-indlæg.

MOV:E 9 udkommer efteråret 2019. 

Chefredaktør: Louise Stjerne Knudsen (lsknudsen@health.sdu.dk)

Ønsker du at bestille flere eksemplarer af magasinet, kontakt venligst Louise Stjerne Knudsen / lsknudsen@health.sdu.dk for pris.  

 

 

MOV:E 8

ISSN (digital): 2246-8528
ISSN (trykt): 2246-8137

 

 

 

 

MOVE7MOV:E 7

ISSN (digital): 2246-8528
ISSN (trykt): 2246-8137

 

 

 

 

Skærmbillede 2018-05-31 kl. 09.12.20MOV:E 6

ISSN (digital): 2246-8528
ISSN (trykt): 2246-8137

 

 

 

 

MOVE forsideMOV:E Særnummer

ISSN (digital): 2246-8528
ISSN (trykt): 2246-8137

 

 

 

 

MOVE 5 forsideMOV:E 5

ISSN (digital): 2246-8528
ISSN (trykt): 2246-8137

 

 

 

 

move-4MOV:E 4 2016

ISSN (digital): 2246-8528
ISSN (trykt): 2246-8137

 

 

 

 

MOV:E 3 2016Skærmbillede 2016-05-02 kl. 14.09.33

ISSN (digital): 2246-8528
ISSN (trykte): 2246-8137

 

 

 

 

 

Move udgave 2MOV:E 2: 2015

ISSN (digital): 2246-8528
ISSN (trykt): 2246-8137

 

 

 

 

 

Move udgave 1MOV:E 1: 2015

ISSN (digital): 2246-8528
ISSN (trykt): 2246-8137

 

 

 

 

 

 

 

Active Healthy Kids – Global Matrix 3.0

Skærmbillede 2019-02-26 kl. 09.34.46Active Healthy Kids 
Global Matrix 

Udgivet februar 2019

 

AHKActive Healthy Kids
Kort udgave

Udgivet December 2018







 

ALLE SKAL LÆRE AT SVØMME – Rapportserie: Nye veje til svømmeundervisning i skolen (udgivet 2018)


Hovedrapporter


Delrapporter


Undervisningsmateriale

REACH

REACH er en publikationsserie, der udgives af FIIBL. REACH udkommer løbende og bruges blandt andet til offentliggørelse af forskningsresultater, rapporter og evalueringer. Skriv til Louise Stjerne Knudsen / lsknudsen@health.sdu.dk

 

 

 

Skærmbillede 2019-06-06 kl. 13.11.082019:1

PULS-programmet på Langhøjskolen – et casestudie om motion og bevægelse i skolen

Andreas Bolding Christensen & Julie Vang Knudsen

Juni 2019

 

 

Reach udgave 1

2015:1

Kurt Lüders, Josefine Dalsgaard, Louise Stjerne Knudsen, Sofie Gars Holm og Thomas Skovgaard: Forbedring af børns svømmeduelighed – et litteraturstudie af hvilken alder og hvilken stilart der er mest optimal, når børn skal lære at svømme. Odense: Syddansk Universitet, Forsknings- og Innovationscenter for Idræt, Bevægelse og Læring, 2015. 

Reach udgave 2

2015:2

Josefine Dalsgaard, Kurt Lüders, Louise Stjerne Knudsen, Sofie Gars Holm og Thomas Skovgaard: Forbedring af børns svømmeduelighed – kortlægning af muligheder og udfordringer i 19 udvalgte kommuner. Odense: Syddansk Universitet, Forsknings- og Innovationscenter for Idræt, Bevægelse og Læring, 2015. 

Reach 2016 1

2016:1

Katrine Bertelsen, Tine Hedegaard Bruun, Anders Halling, Mikael Hansen og  Louise Stjerne Knudsen: 9. klasse prøve i idræt 2015 – en undersøgelse med fremadrettede perspektiver. Odense: Syddansk Universitet, Forsknings- og Innovationscenter for Idræt, Bevægelse og Læring, 2016.

skaermbillede-2016-12-16-kl-11-07-50

2016:2

Josefine Dalsgaard, Lise Maria Elkrog-Hansen & Thomas Skovgaard: Resiliensfremme i skolen: Følgeforskning i indsatsen Talent, potentiale og social mobilitet 2015-2017. Odense: Syddansk Universitet, Forsknings- og Innovationscenter for Idræt, Bevægelse og Læring. 

 

2016:3

Anders Hjort, Kristoffer Henriksen og Lars Elbæk: “Det er lidt ligesom lektier, men det er sjovere at kigge på sig selv” – en undersøgelse i implementering af og designforskning i eye4Talent Player Universie i FCK’s ”School of Excellence” Odense: Syddansk Universitet, Forsknings- og Innovationscenter for Idræt, Bevægelse og Læring, 2016. 

2017:1

Christina Blicher og Susanne Ravn: Ta’ fat om dansen – Rapport 1: Evaluering af Dans med din nabo og Unge på vej som social og æstetisk aktivitet. Odense: Syddansk Universitet, Forsknings- og Innovationscenter for Idræt, Bevægelse og Læring. 

2017:2

Malene N. Mortensen, Lise M. Elkrog-Hansen, Christine L. Halslev, Mette Jacobsen, Malene Hess-Petersen, Christina S. N. Andersen og Susanne Ravn: Ta’ fat om dansen – Rapport 2: Evaluering af Dans i skolen – dansens læringspotentialer set i en skolekontekst. Odense: Syddansk Universitet, Forsknings- og Innovationscenter for Idræt, Bevægelse og Læring, 2017.

2017:3

Lisbeth Runge Larsen, Jens Troelsen, Kasper Lund Kirkegaard, Bjørn Christensen, Søren Riiskjær, Rikke Krølner, Lars Østergaard, Peter Lund Kristensen, Jens-Ole Jensen, Charlotte Østergaard, Niels Christian Møller og Thomas Skovgaard:The Danish Report Card on Physical Activity for Children and Youth. Odense: Syddansk Universitet, Forsknings- og Innovationscenter for Idræt, Bevægelse og Læring. 

 

 

NYHEDSBREVE

Nyhedsbreve 2015

2015:1
2015:2
2015:3

Nyhedsbreve 2016

2016:1
2016:2
2016:3
2016:4

Nyhedsbreve 2017

2017:1
2017:2
2017:3
2017:4

Nyhedsbreve 2018

2018:1
2018:2
2018:3
2018:4

Nyhedsbreve 2019

2019:1
2019:2

ANDRE UDGIVELSER

Dansk_Svømmeunion_Syddansk_Uni_001

Learning to Swim

Published may 2016

 

Move for Well-Being in SchoolsBilledeNYT

Move for well-being in schools: Implementing physical activity in Danish public schools.

Artikel inkl. omslag og indholdsfortegnelse
Web: Active & Healthy Magazine 
Af: Søren Smedegaard
Udgivet november 2016

 

 

Implementeringen af motion og bevægelse i skolen – et review af hæmmende og fremmende faktorer set i et lærerperspektiv

Henrik Taarsted Jørgensen & Jens Troelsen
Studier i læreruddannelse og –profession (2017)

Bilag